Anasayfa > Kisisel Gelisim, İnsan Kaynakları > Her Yeni Günün Sabahı Yapılması Gereken 13 Şey

Her Yeni Günün Sabahı Yapılması Gereken 13 Şey

Sabah işyerine geldiğinizde ilk saatleri nasıl geçirdiğiniz günün kalanını da etkiliyor. Bu nedenle günü verimli geçirebilmek için bir rutin tutturmak gerekiyor. Kariyer ve işyeri uzmanları Lynn Taylor, David Shindler, Michael Kerr, Anita Attridge, Alexandra Levit ve Michael Woodward, günün daha verimli geçmesi için sabah yapılması gereken 13 madde belirledi.

İşe vaktinde gidin Bu, birçok çalışan için olmazsa olmaz bir kural. Fakat bazıları da işe geç gidildiğinde kötü bir izlenim yarattıklarının farkında değil. Sadece kötü bir izlenim yaratmıyorlar, günlerini de mahvediyorlar. İşe zamanında veya biraz erken gitmek, o gün içinde yapılacakları düşünmenizi sağlar ve kendinizi işe hazır hissedersiniz.

Derin bir nefes alın Derin bir nefes alın ve şimdiye odaklanın. Birçok insan işyerine kafası dağınık halde geliyor. Çünkü evden çıkmadan önce evle ilgili işleri toparlayamıyorlar. Bu nedenle ofise geldiklerinde kafalarında hâlâ evle ilgili şeyler oluyor ve odaklanamıyorlar. Bir stres bitmeden başka bir stres başlıyor. Fakat evi evde bırakmak gerekiyor. Sakin olun, derin bir nefes alıp işi odak noktanıza alın.

5 dakika ara Derin bir nefes aldıktan sonra düzeninizi kurmak için kendinize 5 dakika verin. Bu 5 dakika, gün içinde ne yapacağınızı düşünmek için. İş arkadaşlarınızın çevrenizin koşturmacasına telaşına kapılmadan 5 dakikayı kendinize ayırıp planınızı yapın.

Güne temiz bir sayfayla başlayın Bir gün önce başlayıp hâlâ devam eden tartışmalar, yapılması gereken projeler olabilir. Fakat her güne yeni bir gün gibi başlamaya çalışın. Dünü dünde bırakın. Bugünü yeniden organize edin.

Karamsar olmayın Eğer sabahları aksi biriyseniz, bunun üstesinden gelmeye bakın. Hem kendinize hem de iş arkadaşlarınıza karşı pozitif bir tutum sergilemeye çalışın. Gerekirse ve iyi de geliyorsa birkaç bardak kahve için. Sabah işyerinde geçirilen ilk saatteki tutumun bütün günü etkileyebileceğini belirten uzmanlar, bu nedenle olumlu bir hava yaratmanın önemli olduğunu söylüyor.

Gününüzü planlayın Günün ilk saati, öncelikleri belirlemek ve önce yapılması gerekenlere karar vermek için en uygun zaman. Uzmanlara göre birçok kişi, işe gelir gelmez e-postalarına ‘dalarak’ bir hata yapıyor. Bunun yerine kısa bir plan çıkarmak çok daha faydalı. Yapılacaklar listesi çıkarılmalı ve listedeki maddeler önceliklerine göre sıralanmalı. Acil bir iş çıkarsa da bu listeyi düzenleyebilirsiniz. Ayrıca böyle bir liste hazırlamak gün içinde ne kadar ilerlediğinizi göstereceği için zamanlama konusunda da sıkıntı yaşamazsınız.

Anı yaşayın Sabah insanı olmasanız bile işe geldiğinizde artık uyanık olmanız gerekir. Özellikle yöneticiyseniz, o anı yaşamalı, o an hem kafa olarak orada bulunmalı, iletişime açık olmalısınız. Çalışanların büyük bir kısmı, sabah işe gelen patronlarının kendilerini görmediğinden, zaman zaman da ortalıkta ruh gibi dolaştıklarından şikayetçi. Uzmanların yöneticilere tavsiyesi ise sabah işe geldiklerinde çalışanlarına gülümsemeleri, hal hatır sorduktan sonra işlerinin başına geçmeleri.

İş arkadaşlarınızla konuşun 5-10 dakikalık bir takım toplantısı güne hazırlık için güzel yöntemlerden biri. Öyle masada toplanmaya da gerek yok, ayak üstü, kahve makinesi önü sohbeti gibi kısa bir konuşma işle ilgili hazırlık yapmayı kolaylaştırıyor. Bu sohbetlerde gün içinde yapılması planlananlar veya ekibin, takımın bilmesi gereken şeyler paylaşılabiliyor. Böylece hem herkesin her şeyden haberi oluyor hem de takım içi iletişim sağlanıyor.

Masanızı toparlayın Temiz, derli toplu bir masada çalışmak motivasyonu artırıyor. Aynı zamanda konsantrasyonun dağılmasını da engelliyor. Her ne kadar iletişim ağırlıklı olarak elektronik ortamda sağlansa da ofis içinde patronunuz ya da iş arkadaşınız masanıza bir post-it bırakmış olabilir. Dağınık bir masaysa bu not gözünüzden kaçabilir. Tabii masa toplama işini sabah yapmanıza gerek yok. Akşam işten çıkmadan da birkaç dakikanızı ayırarak derli toplu bir masa bırakabilir, sabah da düzenli bir alanda çalışmaya başlayabilirsiniz.

E-postalar rahatsız etmesin Bu, birçok çalışan için en zor madde. Fakat uzmanlar bu uyarıyı yapmakta ısrarcı: Ofise geldiğinizde ilk işinizi e-postaları kontrol etmek olmasın! Yok illa yapacaksanız, acil olanlara bakın ve yanıtlanması gerekenlerle ilgilenin. Bütün e-postalar eşit değildir, bazılarına öncelik vermek gerekir. Önemli olanları halledin ve devamını getirmeyin. Yoksa işin içinden çıkamazsınız. Günün kalanında diğer e-postalara bakmak için vaktiniz olacak. Uzmanların böyle bir uyarı yapmasının nedeni ise e-postalara bakmak, daha doğrusu e-postalarla tek tek ilgilenmek dikkat dağıtabiliyor. İşle ilgili bir şey yazarken birden kendinizi bir arkadaşınızın gönderdiği kedi videosunu izlerken veya bir alışveriş sitesinde kılık kıyafet bakarken bulabiliyorsunuz. Linkler arasında kaybolup gitme ihtimali çok. Bir de bakmışsınız ki günlük planınızın gerisindesiniz.

Sesli mesajlarınızı dinleyin Az da olsa hala geçerli olan bir sistem. Bazıları e-posta gönderir, bazıları mesaj atar, bazıları da sesli mesaj bırakır. Ne olur ne olmaz kontrol edin.

İletişim planı yapın Gün içinde aramanız veya e-posta göndermeniz gereken birileri varsa bunları da bir kenara not edin. Örneğin öğlen aramanız gereken biri varsa her ne kadar önemli olursa olsun, gün içinde yoğunluktan unutabilirsiniz.

Önce yaratıcılık isteyen işler Birçok insan kafalarının sabahları daha iyi çalıştığını ve daha yaratıcı olduğunu düşünür. Bu nedenle yaratıcı olmanızı gerektiren işleri sabah saatlerine alın.

Kaynak: Hürriyet İK

Reklamlar
  1. Şubat 6, 2013, 02:18

    Reblogged this on YOLCUYUZ.

  1. No trackbacks yet.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: